Goodbye Wooden Shoe land

2 november 2012 - Utrecht, Nederland

Over een paar uur is het dan eindelijk zover, NEW YORK! In plaats van zondag gaan wij vanacht al vliegen. De reden begon zo: we moesten in het vliegtuig achter elkaar zitten in plaats van naast elkaar, normaal niet zo'n probleem. Maar het voelde nogal achterlijk om tijdens zo'n lange vlucht naar elkaars nek te kijken en het niet echt confortabel zit en aanvoelt als je aan beide kanten 2 vreemden hebt zitten (dat was vorig jaar niet zo'n succes, aangezien de hele vlucht naar Orlando een vieze man met een nog viezere alcohol lucht zat en om het uur wat bier over Bram heen morsten). Dus ik (Bram) besloot met KLM te bellen of er geen andere plaatsen waren, na een mooi verhaaltje dat Diriel doodsbang is om te vliegen en nu al in paniek is voor de vlucht (natuurlijk overdreven, maar ik dacht: misschien werkt het) gingen ze kijken wat de mogelijkheden waren, want natuurlijk begrepen ze de angst van deze jongeman. Wat bleek: er was iets fouts gegaan bij de omboeking en zouden zondag hoogstwaarschijnlijk niet verder komen dan Detroit. Hier hadden we natuurlijk geen zin in en drongen aan om een vlucht te zoeken waarbij we wel met zekerheid in New York zouden belanden.. Et Voila! Dat was mogelijk, weliswaar een dagje eerder.. Maar we zouden alle vluchten naast elkaar zitten, bij het raam EN BIJ DE NOODUITGANGEN MET EXTRA BEENRUIMTE! (waar ze tegenwoordig 50 euro extra voor vragen, maar voor ons aardige hollanders geheel gratis..). Nu zitten we een beetje de uren te doden,   zijn nog even gezellig langs onze geadopteerde oma gegaan, gebakje gegeten en vaarwel gezecht tegen de Albert Heijn (ohja, en nog even onze vrienden in de kinderboerderij waarwel geaait: we gaan jullie missen ezeltje, geitje en dik varkentje).. Diriel nog even langs zijn ouders om afscheid te nemen (wat Bram de avond van te voren al moest doen) en we kunnen zonder twijfel zeggen: dat was zwaar! Het besef kwam nu pas echt bij ons binnen.. 3 maanden aan de andere kant van de wereld, zonder ouders.. Zullen wij eindelijk volwassen worden??

1. Joanna:
    17 november 2012
    Leuk verhaal bram!! Komen er meer van zulke verhalen aan?;)
    Kus en knuffel
  2. Gwenny aerts: