Sandy

30 oktober 2012 - Utrecht, Nederland

Eindelijk was het dan zover, dinsdag 30 oktober ligt heel erg dicht bij ons. Alleen nog even slapen en dan lekker op tijd naar Schiphol. Natuurlijk waren we al op de hoogte van Orkaan Sandy, dat de dag voor onze vlucht alle vluchten richting New York gecancelld waren. Maar we bleven goede hoop houden en positief denken: we vliegen via Detroit, misschien is die vlucht wel mogelijk, of onze vlucht wordt helemaal niet geannuleerd, of we moeten onze stoel afstaan aan mensen die met spoed naar New York moeten en dat onze stoel een dag later zou worden geupgraded naar buisness class.. We hadden geen flauw idee wat er zou gebeuren. Misschien ook geen idee hoe heftig Sandy zou zijn, dat in Manhatten (waar we gaan wonen) zelfs ramen zijn dichtgetimmerd, openbaar vervoer is stil gezet, schuilkelders geopend zijn, mensen gedwongen hun huis moesten achterlaten en evacueren.. We kregen alles mee via TV, Radio en natuurlijk via berichten vanuit New York (our roommates).. Toen besefte wij ons pas hoe heftig het er in New York en New Jersey aan toe ging, niemand was meer zichzelf meer kregen wij te horen.. Het rare is dat we eigenlijk afgelopen zondag al zouden vliegen, maar omdat we een leuke plek aan het raam wilde hebben, besloten wij om toch maar dinsdag te gaan vliegen (zodat we die goede plekken wel zouden hebben).. Dus als we niet persee aan het raam wilde zitten, zaten we nu al in New York en zouden we alles live mee maken.. Maar ergens hebben wij veel geluk dat we nu nog veilig in Nederland zitten... KLM was trouwens erg behulpzaam en aardig.. We konden onze vlucht gratis omboeken naar zondag en onze retour datum zou dan ook meteen 5 dagen laten zijn (zodat we alsnog onze volle 3 maanden zouden hebben in New York..).. Dus we gaan nu nogmaals aftellen totdat we werkelijk kunnen vertrekken, in plaats van naast elkaar zitten we achter elkaar tot Detroit en het laatste stuk...?? Dat is nog een raadsel, 1 stoel voor 2 personen?? We will see!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade